تبلیغات
فتنه های آخرالزمان - ترفند جدید برای سرقت اطلاعات ایرانی‌ها در فیس‌بوك

امروز:

ترفند جدید برای سرقت اطلاعات ایرانی‌ها در فیس‌بوك

ترفند جدید برای سرقت اطلاعات ایرانی‌ها در فیس‌بوك

كلاهبرداران اینترنتی به تازگی برای سرقت اطلاعات شخصی و كلمه عبور كاربران ایرانی فیس‌بوك به ترفند خطرناكی متوسل شده اند.
به گزارش گرداب، در یك هفته اخیر تبلیغات گسترده ای به نمایه كاربران ایرانی فیس بوك ارسال شده و از آنها خواسته شده با كلیك كردن بر روی لینكی در قرعه كشی گرین كارت آمریكا شركت كنند.

با كلیك كردن بر روی این لینك و طی كردن چند مرحله شماره ای در اختیار كاربر قرار می گیرد كه به عنوان تیكت یا بلیط قرعه‌كشی در اختیار كاربر قرار می گیرد. برای تطمیع و فریب قطعی كاربران همچنین وعده داده شده كه جایزه‌ای دو میلیون دلاری هم به برندگان این قرعه كشی اختصاص می یابد.

ولی مسئله ای كه ثابت می كند این قرعه كشی اقدامی برای سرقت اطلاعات كاربران است درخواست كلمه عبور كاربر در سایت فیس بوك در آخرین مرحله است. با توجه به اینكه در نمونه های مشابه این نوع قرعه كشی ها هرگز از كاربران درخواست كلمه عبور نمی شود چنین اقدامی نشانگر نیت اصلی طراحان این قرعه كشی قلابی است.

همچنین باید توجه داشت كه عمدتا برای افزایش امنیت و عدم تقلب در قرعه كشی های اینترنتی از پسوند ایمن HTTPS برای جلوگیری نفوذ هكر ها استفاده می‌شود كه در لینك این قرعه كشی از آن استفاده نشده است.

طی سال های اخیر كارشناسان امنیتی بارها در مورد طراحی برنامه ها و نرم افزارهای ثالث برای كاربران فیس بوك به منظور سرقت اطلاعات شخصی آنها هشدار داده اند و در ماه های گذشته مشخص شده كه حتی برخی بازی های بسیار پرطرفدار در این سایت برای انتقال اطلاعات شخصی و عادات و سلائق مشتركان فیس بوك مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند.

منبع: فارس
 
 

فیس‌بوک مخوف‌ترین ماشین جاسوسی جهان است

جولین آسانژ در مصاحبه‌ای به موضوع رسانه‌های اجتماعی پرداخته و گفت: «فیس‌بوک مخوف‌ترین ماشین جاسوسی‌ای است که تاکنون ساخته شده است.»
به گزارش گرداب به نقل از مشرق، "جولین آسانژ"، مؤسس ویکی‌لیکس در مصاحبه با شبکه خبری راشا تودی گفت که به اعتقاد وی فیس‌بوک عظیم‌ترین پایگاه داده است که حاوی اسامی و سوابق مردم مختلف جهان بوده و در آن کاربران به صورت داوطلبانه اطلاعات خود را ارائه می‌دهند، اما غافل از اینکه این شبکه اجتماعی برای استفاده سازمان‌های جاسوسی آمریکا ایجاد شده است.

وی اظهار کرده است: «همه باید بدانند که وقتی آنها اسامی خود، آدرس، محل سکونت، شغل، و دوستان و اقوام خود را به فیس‌بوک اضافه می‌کنند، در واقع دارند به صورت رایگان برای سازمان‌های جاسوسی آمریکا کار کرده و برای آنها دست به ساخت پایگاه داده‌های حاوی اطلاعات شخصی خود می‌زنند

هر چند آسانژ مدعی نشد که فیس‌بوک به دست سازمان‌های جاسوسی آمریکا اداره می‌شود، اما همین حقیقت که آنها به این اطلاعات به راحتی دسترسی دارند خود نشان‌دهنده خطرناک بودن این شبکه اجتماعی است. وی بیان داشته است: «عقیده ندارم که این شبکه اجتماعی از سوی سازمان‌های جاسوسی آمریکا اداره می‌شود، اما واضح است که این سازمان‌ها می‌توانند به آسانی بر آن تأثیرات قانونی و فشارهای سیاسی داشته باشند و از این اطلاعات استفاده کنند

در پایان این مصاحبه، وی صنعت رسانه را به زباله تشبیه کرده و مدعی شد که این صنعت به شدت سبب وارونه جلوه دادن حقایق به عموم مردم می‌شود و برای جلوگیری از جنگ‌ها و واژگونی دولت‌های فاسد، کم‌ترین کار ممکن را انجام می‌دهد.
آسانژ بیان داشت: «به عقیده من، رسانه به طور کلی پدیده‌ای بسیار بد است و باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا جهان بدون وجود آنها تبدیل به مکان بهتری می‌شود؟»
 
 

چرا فیس بوک جذاب است؟

یک دانشمند آمریکایی معتقد است، عکس العمل‌های قوی احساسی از جمله خنده و شادی و یا حتی عصبانیت می تواند میزان استفاده از این سایت و به اشتراک گذاشتن این احساسات با دیگران را تشدید کند.
به گزارش گرداب، بنا به نتیجه به‌ دست آمده در این تحقیقات بیش از 500 میلیون نفر کاربر این سایت با اشتراک گذاشتن شایعات و قصه هایشان درباره دیگران هم از نظر احساسی برانگیخته می شوند و هم علاقه شان را با کسب اطلاع از زندگی دیگران ارضا می کنند.

"جونا برگر"، دانشمند آمریکایی و یکی از اعضای اصلی تیم تحقیق معتقد است، عکس العمل‌های قوی احساسی از جمله خنده و شادی و یا حتی عصبانیت می تواند میزان استفاده از این سایت و به اشتراک گذاشتن این احساسات با دیگران را تشدید کند. دلیل موفقیت فیس‌بوک و تا حدی توییتر در واقع ارتباط مستقیم آنها با ذهن کاربر است.

دکتر برگر با اشاره به این نکته که با استفاده از این سیستم می توان به بهبود تجارت اینترنتی کمک کرد، گفت: «اگر مسئله ای سبب ناراحتی و یا عصبانیت شما شود احتمال اینکه خیلی سریع در فیس بوک آن را با سایرین در میان بگذارید، زیاد است و موضوع برانگیخته شدن  احساسات شما از خواندن خبر و یا گرفتن اطلاعات، عامل اصلی این رفتار خواهد بود.»

در این تحقیقات همچنین مشخص شد هر میزان، این اخبار بتوانند غیر منتظره و تکان دهنده باشند، میزان برانگیختگی احساسات درکاربر قوی تر خواهد بود و او را بیشتر به اشتراک گذاشتن آن در فیس بوک ترغیب خواهد کرد. برای مثال وجود تیترهای تند در نسخه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، کاربران فیس‌بوک را راغب کرده تا بیشتر خواندن مقالات این روزنامه را به سایرین پیشنهاد دهند.

از سوی دیگر به ‌دنبال تلاش انگلیسی‌ها برای یافتن نام فوتبالیست خائن (رایان گیگز) به همسرش در ماه گذشته و همچنین تعقیب ماجراهای خانوادگی گیگز پس از رسوایی اخلاقی اش، میزان کاربران فیس بوک و توییتر در انگلستان به ترتیب شش و پنج درصد افزایش پیدا کرد و فیس بوک موفق شد برای اولین بار سایت مایکروسافت را در تعداد کاربر پشت سر بگذارد.

منبع: جهان
 
 

پرونده‌ای برای "من و تو"

سایت تبیان در ویژه نامه‌ای شبکه‌ ماهواره‌ای "من و تو"، اهداف پشت پرده و تاثیر برنامه‌های آن بر خانواده‌ها را مورد واکاوی قرار داده است.
به گزارش گرداب، چند سالی است که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تلاش های خود را برای جلب نظر مخاطبان ایرانی داخل کشور مضاعف کرده اند.  تهیه سریال های ایرانی، دوبله سریال های خارجی (که امکان پخش آنها در داخل وجود ندارد)، پخش برنامه های آشپزی و حتی برنامه های مستند در شبکه‌های ماهواره‌ای مانند من و تو بخشی از این تلاش‌ها است.

"من و تو"، شبکه‌ای تلویزیونی متعلق به شرکت "شبکه تلویزیونی مرجان" است  که برنامه‌های خود را از کپیتال استودیوی شهر لندن پخش می‌کند.

این شبکه در 6 آبان 1389 (28 اکتبر 2010) در همسایگی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و با همکاری برخی عوامل آن، در لندن پا به عرصه وجود گذاشت.

سایت اطلاع رسانی تبیان به منظور آشنایی بیشتر هموطنان با این شبكه و اهداف پشت پرده برنامه‌های آن این ویژه نامه را تهیه و روی سایت خود قرار داده است.

پیش از این نیز پایگاه اطلاع رسانی تبیان در ویژه نامه‌ای مشابه شبکه ماهواره‌ای فارسی وان را مورد بررسی قرار داده بود که با استقبال کاربران مواجه شد.

با مطالعه‌ این
ویژه نامه، "من و تو" را بیشتر بشناسید.
 


نوشته شده در : یکشنبه 2 مرداد 1390  توسط : .    نظرات() .

سیستم افزایش آمار میهن لینك